Herman ter Veen (PvdA) in het nieuwe college Opmeer

1 juli 2020
Op donderdag 2 juli wordt het nieuwe college van Gemeentebelangen, CDA en PvdA benoemd in de gemeenteraad. Voor de PvdA wordt Herman ter Veen voorgedragen als wethouder Financiën en Ruimtelijke Ordening.
Herman ter Veen (1960) was 12 jaar raadslid (2006-2018) voor de PvdA Opmeer, waarvan 8 jaar als fractievoorzitter. Herman heeft gewerkt bij een provincie, waterschap, Unie van Waterschappen en het bedrijfsleven. Momenteel is hij directeur van Sense Events.
Samen met Rabella Wiersma-de Faria (Gemeentebelangen) en Robert Tesselaar (CDA) en de burgemeester gaat Herman het nieuwe college vormen. Een sterk college met een goede mix aan bestuurskracht dat weer kan zorgen voor bestuurlijke en financieel stabiliteit in Opmeer.
Er zullen behoorlijke financiële maatregelen genomen moeten worden de komende twee jaar. De gemeentelijke schatkist is vrijwel leeg en de reserves uitgeput. Moeilijke keuzes moeten gemaakt worden, waarvoor wij als PvdA de verantwoordelijkheid nemen in het volste vertrouwen dat met de partners Gemeentebelangen en CDA dit weloverwogen gebeurt.
We hebben korte tijd om iets te bereiken. Naast een financiële gezonde situatie zijn wij voor een snel besluit over de bouw van twee nieuwe scholen (IKC’S) in Hoogwoud en Opmeer/Spanbroek. Na 2 jaar oponthoud moet er nu keuzes gemaakt worden. Wij willen vaart maken met de ontwikkeling van het Opmeerse centrum. En binnen 2 jaar willen we ook starten met de realisatie van het Knarrenhof. En al per 2021 wordt dankzij de PvdA de startersleningen verruimd.Naast de economische gevolgen van de Coronacrisis het hoofd bieden, willen we werk maken met het klimaatbeleid en verduurzaming.