Herontwikkeling Scheringa museum

10 juni 2021
๐„๐ข๐ง๐๐ž๐ฅ๐ข๐ฃ๐ค ๐ก๐ž๐ซ๐จ๐ง๐ญ๐ฐ๐ข๐ค๐ค๐ž๐ฅ๐ข๐ง๐  ๐’๐œ๐ก๐ž๐ซ๐ข๐ง๐ ๐š ๐ฆ๐ฎ๐ฌ๐ž๐ฎ๐ฆ
Bijna 1 jaar geleden waren wij een nieuw coalitieplan aan het schrijven. Daarin stond ย prominent de opdracht aan het nieuwe college om de ontwikkeling van het Scheringa museum te stimuleren. Het stond al lang genoeg leeg. Nauwelijks een jaar verder is het al zo ver. Samen met de eigenaar van het Scheringa museum heeft het college een mooi plan gemaakt.
ย
๐–๐จ๐ง๐ข๐ง๐ ๐ž๐ง ๐ฏ๐จ๐จ๐ซ ๐ฃ๐จ๐ง๐  ๐ž๐ง ๐จ๐ฎ๐
Er is vooral ingespeeld op de steeds grotere wordende woningnood. Met name onder jongeren. Daarom komen in het middendeel 56 betaalbare appartementen onder 1 dak voorzien van binnentuinen en een gezamelijke ontmoetingshal.
In het voorgedeelte komen koopapartementen en in het achtergedeelte woon-zorg appartementen.
Een waarachtig mooie invulling waar jong en oud samen komen, elkaar ontmoeten en in 2022 een woning kunnen vinden.
ย
Een prachtige ontwikkeling in Opmeer waar jaren op gewacht is, mogelijk gemaakt door een daadkrachtig college.
๐๐ซ๐จ๐ ๐ซ๐ž๐ฌ๐ฌ๐ข๐ž๐Ÿ ๐Ž๐ฉ๐ฆ๐ž๐ž๐ซ
Voor alle progressieve, groene en sociale inwoners bundelen wij onze krachten om na de volgende gemeenteraadsverkiezingen daadkrachtig door te pakken. Als Progressief Opmeer verwelkomen wij mensen van de PvdA, GroenLinks,Partij voor de Dieren, SP.
Wil je meewerken, sluit je aan en we gaan samen de verkiezingen in. Laat ons weten of je actief wil worden en mogelijk op onze gezamenlijke kieslijst wil staan.
Bel of mail ons: [email protected] / 06 52 02 16 16